تبلیغات

اشتباهات افراد باهوش در محل کار

5-mistakes-smart-people-make-at-work

به گزارش آلامتو به نقل از businessinsider ؛ ممکن است شما باهوش‌ترین و قابل‌ترین عضو تیم کاری خود باشید، اما به این معنی نیست که آینده شغلی شما تضمین شده باشد. افراد باهوش نیز مرتکب اشتباهاتی جدی در محیط کاری خود می‌شوند – اشتباهاتی که می‌توانند تاثیرات پایداری بر شغل آنها بگذارند.
در اینجا 5 اشتباهی را می‌شماریم که ممکن است افراد باهوش در محیط کاری خود مرتکب شوند:

اینکه نفهمید که رئیس شما برای چه چیزی بیش از همه ارزش قائل است.

مهم نیست که شما چقدر در کار مشخصی خوب عمل کنید، اگر که اولیت رئیس شما چیز دیگری باشد. مثلا ممکن است در ارتباط برقرار کردن با مشتریان عالی باشید و حتی برای خوب انجام دادن اینکار زمان بگذارید، اما اگر رئیس شما موفقیت شما را منحصراً در سرعت شما در فروش بداند، احتمالا چندان به چشم او نخواهید آمد.

اغلب مواقع، افراد با رئیس خود در مورد اینکه کدام قسمت‌های عملکرد آنها مهم هستند ارتباط برقرار نمی‌کنند و وقتی که به خاطر کار خوب خود در زمینۀ x تشویق نمی‌شوند سردرگم می‌شوند. زیرا نمی‌دانند که رئیس آنها زمینۀ y را می‌خواهد.

اینکه بعد از اولین شکست نامید شوید.

اگر قرار است در شغل خود پیشرفت کنید، می‌بایست با چالش‌های جدید روبرو شوید و البته بعضی از این چالش‌ها بسیار مشکل هستند. اما اگر که به “باهوش بودن” عادت دارید و معمولا آنچه می‌خواهید را راحت بدست می‌آورید، احتمالا مهارت‌های لازم برای زمانی که مسائل سخت می‌شوند را ندارید. مثلا نمی‌توانید در مقابل موانع دوام آورده و سخت تلاش کنید تا بر آنها تسلط یابید.

ممکن است شکسست در یک پروژۀ یا مسئولیت جدید را به عنوان یک نشانه ببینید که برای کار مورد نظر مناسب نیستید. در حالیکه با گذاشتن وقت و انرژی بروی کار خود می‌توانید در آن بهتر شوید. کسی که همیشه باید برای خوب شدن سخت تلاش می‌کرده است، قدرت مقاومت بدست آورده و در کار‌های جدید با ممارست و تلاش بالاخره بر مهارت‌های لازم تسلط پیدا می‌کند.

همچنین بخوانید: خصوصیات افراد با هوش بالا اینکه بازخورد کار خود را سخت قبول کنید.

اگر که به انجام کارهای با کیفیت و گرفتن نظرات مثبت عادت دارید، دریافت یک انتقاد می‌تواند شما را آزار دهد – چرا که چندان تجربه‌ای در دریافت انتقاد ندارید. اما اینکه وقتی به شما می‌گویند کار شما می‌تواند بهتر شود، ناراحت شوید و حالت تدافعی بگیرید باعث می‌شود کمتر حرفه‌ای به نظر بیایید و می‌تواند باعث خودداری افراد از نظر دادن در مورد کار شما شود.

به یاد داشته باشید، حتی کسانی که در حوزۀ خود بهترین هستند همیشه کار خود را درست انجام نمی‌دهند… و احتمالا به این جایگاه رسیده‌اند زیرا به نظرات دیگران گوش فرا داده‌اند بجای آنکه بگذارند این نظرات آنها را اذیت کند.

اینکه اهمیت رابطه داشتن با همکاران را دست‌کم بگیرید.

وقتی که در کار خود خوب هستید، راحت است که خیال کنید فقط همین اهمیت دارد. اما در واقعیت داشتن رابطه در محیط کار نیز تا حد زیادی مهم است. شما نباید با همکاران خود دوستان صمیمی باشید، اما اینکه در مورد بچه‌ها، تفریحات و حیوانات خانگی آنها بپرسید یا اینکه وقتی کسی در مورد آخر هفتۀ خود می‌گوید به حرف او گوش فرا دهید می‌تواند تاثیر بسیاری در نگاه آنها به شما داشته باشد و باعث شود شما را به عنوان یک انسان بشناسند.

این انجام دادن کارها را بسیار برای شما راحت‌تر می‌کند و دفعۀ بعدی می‌توانید از آنها کمک بخواهید، نظرشان را در مورد کارهای خود بپرسید یا اخبار جدید را از زبان آنها بشنوید.

اینکه فکر کنید بهتر کار کردن مهمتر از رعایت انصاف و ادب است.

این در میان افراد موفق و مغرور امری عادی است. آنها خیال می‌کنند بخاطر کار خوب خود حق دارند هرطوری که بخواهند رفتار کنند و همین باعث می‌شود که کم‌کم همکاران از آنها فاصله بگیرند. رئیس آنها نیز نمی‌تواند رفتار بی‌نزاکتشان را تحمل بکند، مهم نیست که کار آنها چقدر خوب باشد. اگر هم اینطور نشود و آنها کار خود را حفظ کنند، حداقل بدنام شده و در نتیجه آیندۀ کاری آنها به خطر می‌افتد.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار