تبلیغات

برای داشتن خواب راحت در هواپیما این کارها را بکنید

برای داشتن خواب راحت در هواپیما این کارها را بکنید

چگونه در هواپیما به مقدار کافی بخوابیم؟

کسانی که می توانند در هواپیما بخوابند خوشبخت هستند! خیلی از افراد در آن شرایط نه چندان راحت و در میان افراد غریبه نمی توانند حتی چرت کوتاهی بزنند.

اگر سفر هوایی طولانی دارید باید استراحت کافی داشته باشید تا هنگام رسیدن به مقصد انرژی لازم را داشته باشید. با رعاین این نکات می توانید خوبی راحت داشته باشید.

1- بهترین زمان پرواز در شب است

اگر ممکن است رمانی را برای پرواز انتخاب کنید که ساعت معمول خواب شما باشد. شب قبل از پرواز، سعی کنید زودتر از خواب بیدار شوید تا در هواپیما سریع تر به خواب بروید.

برای داشتن خواب راحت در هواپیما این کارها را بکنید 2- روزهای میانی هفته را انتخاب کنید

اگر می خواهید که هواپیما خلوت باشد در روزهای وسط هفته سفر کنید. روزهای پایانی هفته شلوغ هستند.

3- بهترین قسمت هواپیما صندلی کنار پنجره است

صندلی کنار پنجره مناسب است و می توانید سرتان را به بدنه هواپیما تکیه بدهید تا زمانی که مسافر کناری شما به دستویی میرود برای شما مزاحمت ایجاد نکند.

صندلی های نزدیک اتاق بار مکان مناسبی نیستند. در آن مکان فاضی زیادی برای پاها وجود دارد اما خانواده هایی که فرزند کوچک دارند ین مکان را رزرو می کنند. صندلی های نزدیک به دسشتویی هم گزینه خوبی هستند.

4- صندلی خود را تا آخرین درجه به عقب بخوابانید

اگر می خواهید خواب خوبی داشته باشید بهتر است صندلی خود را تا جای ممکن به عقب بخوابانید. البته باید جوری باشد که مزاحم مسافر پشت سر خود نشوید. ساعت نشستن در یک زاویه ممکن است باعث کمر درد شما شود.  گذاشتن سر بر روی میز و یا تکیه دادن سر به پشت صندلی می تواند باعث گردن درد و درد ستون فقرات شود.

5- کمربند صندلی را روی لباس هایتان ببندید

بستن کمربند صندلی بر روی لباس یا پتو ممکن است باعث خواب راحت شما نوشد ولی در زمانی که هواپیما بر اثر تلاطم های طبیعی جریان هوا تکان خورد، مهماندار شما را برای بستن کمربند بیدار نمی کند.

برای داشتن خواب راحت در هواپیما این کارها را بکنید 6- وسایل خواب

صدا و نور می تواند باعث جلوگیری از به خواب رفتن شما شوند. بهتر است از چشم بند و صداگیر استفاده کنید. برای جلوگیری از درد گردن از بالشتک مخصوص گردن استفاده کنید.  اگر این وسیله را ندارید می توانید شال یا سویشرت خود را جمع کنید و پشت گردن قرار دهید.

7- لباس های گرم و راحت بپوشید

برای اینکه در هواپیما خوابراحتی داشته باشید باید لباس گشادی به تن کنید که از جرکت جلوگیری کنید. اگر می دانید که در هواپیما به شما پتو نمی دهند بهتر است یک کت گرم و جوراب های گرم به همراه داشته باشید. هگام پرواز، هواپیما سرد می شود و این مسئله باعث می شود خواب دشوار شود.

8- وسایل الکترونیکی تان را کنار بگذارید

بهتر است از موبایل، لپ تاپ و تبلت استفاده نکنید چون نور آبی آن می تواند بر مغز شما تاثیر بگذارد و شما را بیدار نگه دارد. به جای آن از کتاب کاغذی استفاده کنید. با این کار زودتر به خواب می روید. البته اگر به صداهای آرامبخشی مانند آواز پرندگان یا بارش باران گوش دهید مشکلی برای خواب شما پیش نمی آید.

برای داشتن خواب راحت در هواپیما این کارها را بکنید  9- مواد غذایی و نوشیدنی ها

اگر می خواهید خیلی زود به خواب روید باید در هواپیما پرخوری نکنید. غذا شما باید سبک و سالم باشد. بهترین نوشیدنی برای این زمان چای یا آب است. قهوه یا نوشابه نخورید. این نوشیدنی ها کیفیت خواب شما را کم می کنند.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار