تبلیغات

رویا نونهالی بیوگرافی رویا نونهالی و همسرش رامین حیدری فاروقی + عکس

رویا نونهالی بیوگرافی رویا نونهالی و همسرش رامین حیدری فاروقی زندگینامه رویا نونهالی بازیگر زن ایران و همسرش رامین حیدری فاروقی به همراه عکس های زیبای هنرمند زن محبوب ایران .

رویا نونهالی بازیگر زن یکی از بهترین بازیگران تلویزیون و سینمای ایران می باشد وی در سریال و فیلمهای زیادی ایفای نقش کرده است .

بیوگرافی رویا نونهالی

رویا نونهالی

بیوگرافی رویا نونهالی و همسرش رامین حیدری فاروقی را می توانید از سایت اولی ها مشاهده بفرمایید.

زندگینامه رویا نونهالی بازیگر معروف را در زیر مشاهده بفرمایید.

تاریخ تولد، محل تولد، هنگام تولد:

در 24 بهمن سال 1341 در تهران به دنیا آمد.

پدر: غلامحسین نونهالی
مادر:-
برادر: –
خواهر:-
همسر : رامین حیدری فاروقی
فرزندان:-

مشخصات فردی:

اهل کلیشه‌پردازی نیست، اما از ساده‌ترین حرف‌هایی که کمتر به ذهن‌مان می‌آیند، زیبا‌ترین تفسیرها را ارائه می‌دهد.

دوران زندگی:

اصلیتش به روستای تاکر از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران بر می گردد.وی در خانواده اش همراه با 4 خواهر رشد کرد.
تحصیلاتش را در زمینه ی نقاشی در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران گذراند.

فعالیت هنری

فعالیت هنری را از سال ۱۳۶۲ با بازی در تئاتر آغاز کرد. او در عرصه بازیگری تئاتر حضوری پر رنگ دارد.

از سال ۱۳۶۶ با حضور در فیلم «یار در خانه و…» ساخته خسرو سینایی به بازیگران سینما پیوست .

اولین حضورش در تلویزیون سال ۱۳۸۱ و مجموعه «خواب و بیدار» بود.

رویا از آن دسته بازیگرانی نیست که در هر فصل و هر سال با کار جدیدی به سینما یا تلویزیون بیاید. او محدود، اما آگاهانه انتخاب می‌کند و به همین دلیل در ذهن‌ها می‌ماند. نونهالی می‌گوید:« ‌من بازیگرم و در بین چیزهایی که به من پیشنهاد می‌شود نقشی را انتخاب می‌کنم، بعد سعی می‌کنم نقش را در متن دنیای نمایشی به سمت ویژگی‌های متناسب با نقش که با دیدگاه من موافق‌اند و باعث می‌شوند نقش را دوست داشته باشم، هدایت کنم. این شیوه ممکن است باعث شود کم‌کم نقش‌های کمتری به تو پیشنهاد شود، ولی در عین حال اکثر پیشنهادها قدری نزدیک به انتخاب‌های تو باشند».

 بیوگرافی رویا نونهالی و همسرش رامین حیدری فاروقی

بیوگرافی رویا نونهالی و همسرش رامین حیدری فاروقی

مثل آب برای شکلات

نمایش «مثل آب برای شکلات» براساس رمان لورا اسکوئیل (نویسنده امریکای جنوبی) است که ابراهیم پشت کوهی آن را به نمایش تبدیل کرده و آن را بر اساس شرایط اقلیمی بندرعباس به نگارش درآورده است، از نظر نونهالی این نمایش کاری متفاوت و حضور در آن برایش راضی کننده بوده است. سبک نمایش «مثل آب برای شکلات» رئالیست جادویی است و این نمایش براساس تلفیق دو فرهنگ جنوب ایران و امریکای لاتین اجرا شده. فضای آشپزخانه مرکز این نمایش بوده و به گونه ای تعیین شده که حس های تماشاگر مثل حس بویایی و چشایی همراه با حس شنوایی و بینایی به کار گرفته می شده است. نمایش «مثل آب برای شکلات» در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز به روی صحنه رفت.

شهسواران را چه شد؟(من که دا نیستم)

رویا نونهالی در جمع بازیگران این نمایش به چشم می خورد.
در خلاصه داستان نمایش «شهسواران را چه شد؟» که برداشتی از رمان «دا» به قلم مهرداد رایانی مخصوص است آمده که زینب زمانی یکی از بازماندگان جنگ تحمیلی در خرمشهر که خاطرات او بارها به چاپ رسیده است و مقاومت و پایداری او زبانزد است، اشیا و اسناد موزه‌ای قابل توجهی دارد. او در تلاش است که در بین حفار‌ی‌ها و ساخت‌و‌سازهای عظیم واحدهای تجاری که در خرمشهر در حال وقوع است، یک موزه کوچک جنگ برای ثبت و ضبط خاطرات عظیم جنگ و دسترسی آن به آیندگان احداث کند که ناگهان خبر می‌رسد در یکی از میادین که در گذشته منطقه مهم دفاعی بوده است و اکنون در حال حفاری برای احداث یک مجتمع بزرگ تجاری است تعدادی پلاک و بقایای اجساد مربوط به سقوط خرمشهر کشف شده است….
نقش خوانی خانم نونهالی در “من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟”

این نمایشنامه روایت‌گر داستان کودکی است که هنگام تولدش به جای یک دست یک بال دارد و همین موضوع سبب می‌شود اطرافیان بخواهند با سوءاستفاده از او، موقعیت خود را ارتقاء بدهند. نمایشنامه‌ی «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» با نقش خوانی رویا نونهالی، سیامک صفری، رویا میرعلمی و … برای کمک به زلزله‌زدگان بوشهر خوانده شد.

بازگشت به سینما

این بازیگر زن توانمند سینمای ایران که از سال 1387 و بعد از ایفای نقش در درام فرم گرای «صداها» در هیچ فیلم سینمایی ایفای نقش نکرده بود با «تراژدی قاسم سبزی کاری» به سینما بازگشت.

 بیوگرافی رویا نونهالی و همسرش رامین حیدری فاروقی

رویا نونهالی

حضور در کنسرت دنگ شو

رویا نونهالی در کنسرت دنگ شو روی صحنه رفت و به دکلمه ی یکی، دو قطعه پرداخت.
رویا نونهالی هرگز شوق زن بودن را از دست ندادم:

هرگز آرزوی مردن نکرده‌ام. با همه مشکلات و معضلات هرگز، حتی برای یک آن ذوق و شوق زن بودن را از دست نداده‌ام. این یک واقعیت است و شعار هم نمی‌دهم. خلأ‌هایی در زندگی هست که باعث می‌شود انسان آرزو کند کاش در موقعیت‌ فعلی‌اش قرار نداشت؛ حالا فرقی نمی‌کند این انسان زن باشد یا مرد.

نگاه ویژه این بازیگر به زندگی

رویا نونهالی نگاه ویژه‌ای به زندگی و قرارداد‌هایش دارد. تعریف او از حقوق‌بشر، ساده اما تامل‌برانگیز است. او معتقد است: «قرار نیست تمام حرمت آدمیزاد به میزان توفیقش بستگی داشته باشد. در کل آدمیزاد عنوان نماینده‌ای برای پروردگار روی زمین صاحب حرمت است و همه نمایندگان همه مجالس به یک اندازه توانایی و حرمت ندارند، اما نماینده مجلس باید ذاتا محترم باشد. در روزگار معاصر به‌ همین حرف‌ها و حرمت‌ها می‌گویند حقوق بشر».

موفقیت از نگاه خانم نونهالی

تعریف موفقیت هم سخت است و هم آسان. همان سهل‌ ممتنع معروف. سخت است اگر معنای موفقیت، رسیدن باشد. رسیدن به چیزی که خودت می‌خواهی یا عرف و عادت و ارزش‌گذاری اجتماعی از تو می‌خواهد و آسان است اگر بپذیری که موفقیت می‌تواند به این معنا باشد که بدانی چه کاری از دستت برمی‌آید و با شناخت توانایی‌های خودت بهترین خودت باشی. در مورد خودم، بله، من احساس می‌کنم موفقم؛ چون همیشه خواسته‌ام و سعی کرده‌ام نمانم، در جا‌ نزنم و در حرکت باشم تا شاید کاشف بهترین کیفیت خودم باشم.

 بیوگرافی رویا نونهالی و همسرش رامین حیدری فاروقی

بیوگرافی رویا نونهالی و همسرش رامین حیدری فاروقی

زندگی شخصی

وی متاهل و همسرش رامین حیدری فاروقی می باشد.

تحصیلات و مدارک علمی:

رشته نقاشی در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران

افتخارات:

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در هفتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «عروسی خوبان»
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن در هجدهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «بوی کافور، عطر یاس»
برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از چهارمین جشن خانه سینما برای فیلم “بوی کافور، عطر یاس” – 1379
کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از ششمین جشن خانه سینما برای فیلم “زندان زنان” – 1381
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم “هم نفس” – 1382
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و سومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم “ماهی ها عاشق نمی شوند” – 1383
کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از نهمین جشن خانه سینما برای فیلم “ماهی ها عاشق نمی شوند” – 1384
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم “عصر جمعه” – 1384
کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از دهمین جشن خانه سینما برای فیلم “عصر جمعه” – 1385
کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از دوازدهمین جشن خانه سینما برای فیلم “خاک آشنا”

 بیوگرافی رویا نونهالی و همسرش رامین حیدری فاروقی

رویا نونهالی

آثار :

فیلمشناسی

صداها (۱۳۸۷)
خاک آشنا (۱۳۸۶)
مانا (۱۳۸۶)
نیلوفر (۱۳۸۶)
عصر جمعه (۱۳۸۴)
ماهی‌ها عاشق می‌شوند (۱۳۸۳)
یک تکه نان (۱۳۸۳)
خواب خاک (۱۳۸۲)
هم نفس (۱۳۸۲)
خانه‌ای روی آب (۱۳۸۰)
زندان زنان (۱۳۷۹)
بوی کافور، عطر یاس (۱۳۷۸)
صنم (۱۳۷۸)
فصل پنجم (۱۳۷۵)
آنها هیچکس را دوست ندارند (۱۳۷۲)
مرد ناتمام (۱۳۷۱)
پرنده آهنین (۱۳۷۰)
دیدار در استانبول (۱۳۷۰)
آب را گل نکنید (۱۳۶۸)
باغ سید (۱۳۶۸)
مدرسه رجایی (۱۳۶۸)
عروسی خوبان (۱۳۶۷)
یار در خانه (۱۳۶۶)
تراژدی قاسم سبزی کاری
مجموعه تلویزیونی خواب و بیدار
سریال تلویزیونی سایه روشن

نمایش

مثل آب برای شکلات
شهسواران را چه شد؟
مقام عاشقی
دایی وانیا
طعم آلوی جنگلی
مشروطه بانو
بانوی آب و آینه

 بیوگرافی رویا نونهالی و همسرش رامین حیدری فاروقی

رویا نونهالی

نقل قول و خاطرات:

برای من همواره فیلمنامه در الویت قرار دارد، به همین خاطر اگر قصه کاری، من را به خود جذب نکند، بازی در آن را حتی به قیمت بیکاری نمی‌پذیرم، چرا که بر این باورم که اساس یک فیلم خوب روی فیلمنامه آن بنا شده است. یک بازیگر برای اثبات توانایی‌هایش باید در نقش های متفاوت در ژانرهای گوناگون بازی کند تا از این طریق بتواند توانایی‌اش را در عرصه‌های مختلف محک بزند. با وجود این‌که نگاه‌ها نسبت به آثار طنز با توجه به آثار ضعیفی که تولید شده تغییر کرده، اما به نظر من جامعه در کنار سایر آثار نیازمند آثار طنز هم هست، منتهی به شرط اینکه آن اثر به لحاظ کیفی در سطح خوبی باشد. بی تردید اگر من پیشنهاد خوبی در این حوزه داشته باشم بدم نمی‌آید که بازی در این فضا را تجربه کنم. چقدر حیف که بعضی حرف‌های خوب حیف می‌شوند. آنقدر گفته می‌شوند، تکرار می‌شوند و نادیده گرفته می‌شوند که از رمق می‌افتند. مثل «عدالت» که از حضرت ‌علی(ع) نقل است، یعنی هر چیز در جای خود و چقدر حیف که اجرای این جمله به ظاهر ساده کار دشواری است. تشخیص جای درست هر چیز کار ساده‌ای نیست. تشخیص دادن کار ساده‌ای نیست و هر چه دنیا شلوغ‌تر می‌شود، کار سخت‌تر می‌شود. دوست ندارم نقش زن بی‌دست و پا‌ و بی‌عرضه و نیازمند فیلم را بازی کنم. اگر مرد هم بودم خوشم نمی‌آمد نقش چنین مردی را بازی کنم. مگر آن‌که می‌توانست جایی، خود را از مهلکه برهاند. آدم‌ها دوست دارند با نقش‌های نمایشی ثابت قدم و قابل ‌قبول همدل شوند. «قابل‌قبول» نکته مهمی است؛ «قابل‌قبول» در مورد توانایی‌های یک آدم، در مورد یک نقش نمایشی یعنی این‌که بتواند «بهترینِ خودش» باشد و وقتی درباره نقش و نمایش حرف می‌زنیم، نقش‌های متفاوت با حافظه کوتاه‌ مدت بیننده زیبایی پیدا ‌کند و چه بهتر اگر حتی در حافظه بلندمدت او هم بماند.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار